
Trainz screenshots
-
- Φύλακας Ι.Δ.
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: 03 Ιαν 2014, 15:58
- Reputation: 7
- Τοποθεσία: Καλαμάτα
- Επικοινωνία:
Εγώ πήγα να δουλέψω gmax στην αρχή, γιατί εκτός από το trainz ασχολούμαι και με Flight Simulator.... Το αποτέλεσμα; Άστο!! Στο texturing έχασα την μπάλα με το unwrap, κτλ. όπως λέγεται αυτό το εργαλειάκι... Μετά βρήκα το sketchup και το δουλεύω ως τώρα, αλλά δε μου αρέσει με τα χρώματα, ενώ το blender βγάζει πιο ωραία χρώματα στα κτήρια...
Άσε, το UV Unwrap είναι ότι χειρότερο.Asimakog93 έγραψε:Εγώ πήγα να δουλέψω gmax στην αρχή, γιατί εκτός από το trainz ασχολούμαι και με Flight Simulator.... Το αποτέλεσμα; Άστο!! Στο texturing έχασα την μπάλα με το unwrap, κτλ. όπως λέγεται αυτό το εργαλειάκι... Μετά βρήκα το sketchup και το δουλεύω ως τώρα, αλλά δε μου αρέσει με τα χρώματα, ενώ το blender βγάζει πιο ωραία χρώματα στα κτήρια...
Το Blender βγάζει καλύτερα χρώματα γιατί μπορεί να κάνει texture baking. Δηλαδή βάφεις εσύ το μοντέλο κανονικά και μετά αυτό υπολογίζει πως θα χτυπάει το φως, τις απαλές σκιές και τις ανακλάσεις και τα "κολλάει" (ψήνει) πάνω στο texture που έβαλες εσύ.
Πάρε ένα παράδειγμα, το ένα μοντέλο είναι απο Blender και το άλλο (το ίδιο ακριβώς) απο Sketchup:


-
- Φύλακας Ι.Δ.
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: 03 Ιαν 2014, 15:58
- Reputation: 7
- Τοποθεσία: Καλαμάτα
- Επικοινωνία:
Αυτό ακριβώς το παράδειγμα είχα δει και εγώ και μου έκανε εντύπωση, πρέπει να το είχες ανεβάσει και πιο παλιά κάπου εδώ στο forum....
Πρέπει να μάθω να δουλεύω το blender.... δεν πάει άλλο!! :P
Πρέπει να μάθω να δουλεύω το blender.... δεν πάει άλλο!! :P
Ναι το είχα ξαναβάλει κάποτε. Καλή επιτυχία!Asimakog93 έγραψε:Αυτό ακριβώς το παράδειγμα είχα δει και εγώ και μου έκανε εντύπωση, πρέπει να το είχες ανεβάσει και πιο παλιά κάπου εδώ στο forum....
Πρέπει να μάθω να δουλεύω το blender.... δεν πάει άλλο!! :P

Oh guys! If I was known that my 2 week trip will become a nightmare.. I won't make that trip anymore :(Victor78 έγραψε:I will be gone for 2 weeks guys...
See you in November ;)
Good luck to all your projects
But I'm back...after 2 years?! and so...
I was put in jail in Spain for some fight and...possesion of "herbs" ( police but that in my pocket to make me have no chance to be free. It's a cruel world guys...but it's over now!
I'm glad that I don;'t lost my minds there, That I'm healthy ( some of) and don;t forget to love what I did since then.
So, I try to reread all my posts here and trying to remembered what I did ( reskins or so).
Now I want to apologise for my disparition and I'm back with some new fresh forces :)
In this time I manage to learn Blender so... I put all my knowlegde in this "remaking".
Aris, my friend sorry for I didn't answered to your all emails but I could'nt do nothing, trust me. Hope that all of you are oki. I saw that your Trainz screensshots became so realistic. Let's make it better. :) My Trainz content remains behind yours this years he he
Now, I present to you my 2014 "child": a MAN1 DMU ( inspiried from a MSTS version).
Talk to you soon guys. Glad Im back home :(




Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Victor78 την 03 Σεπ 2014, 11:25, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Sorry to hear about your little "advanture". Try to stay clean of that stuff now!Victor78 έγραψε:True my friend :(John514 έγραψε:VICTOR! Its been a while!
Glad I'm back
Anyway, I started learning Blender as well. I`ve made a quite good Alsthom model, but I can`t get it UV uwrapped. If you could help with that, I`d be glad.

John514 έγραψε:Sorry to hear about your little "advanture". Try to stay clean of that stuff now!Victor78 έγραψε:True my friend :(John514 έγραψε:VICTOR! Its been a while!
Glad I'm back
Anyway, I started learning Blender as well. I`ve made a quite good Alsthom model, but I can`t get it UV uwrapped. If you could help with that, I`d be glad.
I will try to run from that kind of things in the future :))
About UV unwrapping...in Blender.
Well, UV unwrapping is not so easy like it is in 3ds max but you can manage to make a good one.
All that you must know are some good Blender UV unwrapping rules: Try to unwrapping not all OBJECT, just parts of it. One by one. SO that uv's don;t became so complex.
Now, what is the your issue in UV stuff? Maybe I can help you.
Since then you can watch this tutorial. It's very good to understand.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes, do that my friend. Try to breaking the whole model in parts that are important. Ex:John514 έγραψε:I was doing just that. I was trying to unwrap the whole thing at once and I ended up with a million pieces...
I`ll try breaking the mesh into smaller parts.
front, back, left, right, lights, roof etc...
As I saw from your screenshot, you select all meshes from that rail station... It's wrong.
Break that in parts...and then make materials from every parts of it and then assign textures to them. After that you can make UV mapping stuff. Try to watch that video link. For how long do you working in Blender? ;)